Omhoog klauteren en weer door gaan - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jannicke - WaarBenJij.nu Omhoog klauteren en weer door gaan - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jannicke - WaarBenJij.nu

Omhoog klauteren en weer door gaan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jannicke

07 Mei 2012 | Nederland, Groningen

Eind van 2011 werd het allemaal duidelijk dat er voor ons geen bobslee wedstrijdseizoen in zou zitten. Dit had echter ook zijn voordelen, op die manier kon ik mooi mijn studie fysiotherapie afmaken (inmiddels afgestudeerd) en daarnaast kon ik mijn leventje van Hveen weer inruilen voor mijn oude vertrouwde leventje in Grunn.

Wat precies mijn verlangens waren dat weet ik niet maar ik was nav vorig jaar opzoek naar een nieuw avontuur. Mijn hart hunkerde naar iets nieuws , een andere ‘sport’. Deze winter heb ik mijn passie bobslee ingeruild voor een nieuwe uitdaging ‘rugby’. Ook het topsport leven had ik even opzij gezet. Het altijd positief denken, hard werken, trainen en altijd geconcentreerd/gefocust, het hoefde allemaal even niet meer.

Tijdens mijn fulltime stage heb ik heerlijk met de rugby-sters uit Groningen mee kunnen trainen en de laatste wedstrijden van de ereklasse-competitie mee kunnen draaien. Op begin was het zeker lastig, een teamsport en daarnaast ik ben een slechte verliezer en heb het graag zelf in handen. Maar leuk, nieuwe uitdaging, nieuwe sport, teamsport, positieve punten uit het spel halen, die perfectioneren en de negatieve punten verbeteren.

Ondertussen had ik meegedaan met selectiedagen voor het Nederlandse team. Zonder verwachtingen in eerste instantie. Maar later bleek toch wel dat ik het ‘topsport’ leventje had gemist. Door de eerste ronde van de selectiedagen ben ik heen gekomen en werd vorige week na 2 selectietrainingen uitgenodigd om mee te gaan met het development team van nederland naar Frankrijk voor een toernooi. NICE, nu kon ik ook even proeven aan het ‘professionele rugby’.

Hoe nu verder is nog niet duidelijk! Wel weet ik dat rugby een ontzettend leuk avontuur is en dat ik mijn skills verder wil uitbreiden. Eerst lekker in Groningen trainen, want daar heb ik het prima naar mijn zin. Wie weet vervolgens richting Adam om daar het topsport leventje echt weer op te pakken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

Sport een zegen voor lijf en leden?

07 Mei 2012

Omhoog klauteren en weer door gaan

20 December 2011

Vallen en Opstaan

26 Maart 2011

Politie op je hielen

16 Maart 2011

Lake Placid
Jannicke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 93737

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: